måndag 2 maj 2011

Meenola

Hej.

Malin heter jag och jag driver det nystartade företaget Meenola.

Meenola som drivs som e-butik säljer mindre engelska märken som inte finns eller bara finns på få ställen i Sverige, men i huvudsak hjälper jag nya oupptäckta designers att sälja deras alster. Detta gör jag genom att erbjuda hyra av säljplats i e-butiken och hjälp med marknadsföring.

Jag har en designutbildning i ryggen och när jag var färdig med min utbildning tyckte jag att det var svårt att hitta någonstans där jag kunde sälja mina alster, jag tyckte det var svårt och tog tid med marknadsföring och ville helst bara koncentrera mig på att skapa och vara kreativ. Jag funderade mycket på detta under dom nästkommande åren och en liten affärsidé började sakta ta form i mitt huvud. Jag gjorde en massa research och lärde mig mycket om marknadsföring och jag insåg att det fanns ett behov av säljhjälp för nya designers. I höstas bestämde jag mig för att säga upp mig från min anställning och satsa fullt ut på min affärsidé. Nu är jag i full gång med att få färdigt butiken och nu är jag även på jakt efter alla designguldgruvor som jag vet finns där ute i landet.
Jag bestämde mig för att ta hem mindre engelska märken också, där finns en större marknad för mindre designers som vi inte ser mycket av här i Sverige om vi inte åker dit, så jag bestämde mig för att ta hit en liten del av detta.


Meenolas vision:

Min vision är att skapa ett mode-samhälle som värderar kvalitet och design högre än priset. Med mitt företag vill jag utöka modemarknaden med mindre designers och märken för att ge liv till den svenska mode-scenen. Jag ska skapa en plats som gör det lättare för nya designers att nå ut på marknaden och i och med detta skapas fler arbetstillfällen för unga designers och en möjlighet att sälja.
Meenola blir ”the gateway” för ny, ung och fräsch design.

Om du är en designer som designar kläder, smycken, skor, accessoarer och du är intresserad av att hyra säljplats i Meenolas e-butik, då hör du av dig till mig på accounts@meenola.com så får du mer information om hur det fungerar.
Priser för hyra osv. beror på vad, hur stor och vilka priser du vill sätta på din kollektion.

Att tänka på – Det är viktigt att produkterna håller hög kvalitet.

Jag hoppas kunna vara till hjälp för många av er designers därute som vill ha en kickstart när det gäller försäljning.

Titta gärna in i butiken www.meenola.com

Vi hörs
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar